HTML

Anya agymenései

Ahogy a költő mondaná: „Van minálunk hajcihő, kitűnő hangulat. Olyan, mint a vadnyugat: zenebona, ricsaj.” :)

Facebook oldaldoboz

2014.05.19. 19:44 Chain Bridge

Anya különös esete a nejlonszatyorral

Azt már sokan megénekelték, mi mindent rejt egy átlagos nő – pláne kisgyermekes anyuka – táskája. Az enyém is megérne egy misét: fél pár zokni, alig használt szalvéta, fonnyadt pitypang, mókusrágta toboz, gyerekrágta kekszdarab egyaránt szerepelt már a leltárban, de időnként még engem is érnek meglepetések. Persze ne gondoljon senki mumifikálódott pocokra vagy ilyesmire. Már csak azért sem, mert a legutóbbi lelet arra enged következtetni, hogy jelen esetben a mumifikálódás lehetősége eleve kizárható.

Nemrég ugyanis érdekes tudományos kísérlet részese lettem. Mindig is tudni szerettem volna, milyen az a lebomló nejlonszatyor a gyakorlatban. Hát most testközelből megtudtam, ugyanis egy ilyen zacsi pont az én táskámban indult oszlásnak. Egy külön cipzárazható zsebben tároltam arra az esetre, ha szükség lenne rá, de aztán annak rendje s módja szerint meg is feledkeztem róla. Néhány hónappal később bukkantam rá, de addigra már leginkább egy nagy marék konfettire hasonlított. Egyetlen tulajdonságát sikerült megőriznie előző életéből: az elektromosságot. Ennek köszönhetően gyakorlatilag nem tudok megszabadulni tőle, mindenre rátapad, mint a ruha zsebében felejtett papírzsebkendő cafatjai mosás után. A látványos eredményen felbuzdulva utánanéztem, és ezt találtam:

„Ezek az anyagok csak nagyon tökéletes ipari komposztálási körülmények között tudnak elaprózódni – és nem lebomlani (!) –, egy szemétlerakón vagy egy kerti komposztálóban nincsenek meg ennek a feltételei.”

Mi ebből a tanulság? 1. Nem bomlik le, csak elaprózódik, szóval mégis kamu az egész. 2. A táskámban olyan tökéletes ipari komposztálási körülmények uralkodnak, hogy ilyet még egy szemétlerakón vagy kerti komposztálóban sem találsz! Nem tudom, melyik a durvább...

Szólj hozzá!

Címkék: tudomány anya


A bejegyzés trackback címe:

https://anyaagymenesei.blog.hu/api/trackback/id/tr26182837

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása